Skins

In 2005 a new serial SKINS was on TV. This serial is controversial in the United Kingdom. Let me tell you more about it. Presentation: This is a television serial about several teenagers’ lives. These teenagers drink, smoke, take drugs and have sexual relations. They are not very good at school because they do not go often to classes. But this serial mostly shows young people with problems in their lives. They don’t necessarily have the most appropriate solutions to solve their problems. And even it is more attractive... They are utterly distraught teenagers .

The main heroes of the TV serial SKINS Why do I like this serial? I think this serial doen’t exaggerate too much when showing young people falling into the traps of drugs or alcohol. Why? Because they can not find better solutions or do not have necessary the parental support. This serial is about sex, especially the search for sexual identity For fear of: Homosexuality, Bisexuality… So the first question is :protected sex or not...? Conclusion: Adolescence is a period which is the most complicated one, teenagers’ lives are hard . I love this serial on TV because I can identify myself with the characters. Hurry up : watch it on E4.

Skins

En 2005, apparaît une nouvelle série, SKINS. Cette série fait polémique au Royaume-Uni. Je vais vous présenter cette série TV. Présentation : Il s’agit d’une série télé sur la vie des plusieurs adolescents à Bristol en Angleterre. Ces adolescents boivent, fument, se droguent et ont des rapports sexuels. Ils ne sont pas très doués à l’école car ils n’y vont pas souvent. Mais cette série montre surtout des jeunes ayant des problèmes dans leur vie. Ils ne trouvent pas forcément les solutions les plus adaptées pour régler leurs ennuis. Et ils ont même tendance à s’en attirer encore plus…Ce sont des jeunes en détresse.

Pourquoi j’aime cette série ? Je pense que cette série n’est pas si exagérée car énormément de jeunes tombent dans les pièges de la drogue ou de l’alcool. Pourquoi ? Parce qu’ ils ne trouvent pas de meilleures solutions ou n’ont pas le soutien parental nécessaire. De plus, ce feuilleton parle de sexe, notamment de la recherche de l’identité sexuelle. Qu’est ce qui fait peur ?: l’homosexualité : la Bisexualité : les rapports protégés ou non… Conclusion : L’adolescence est une des périodes les plus compliquées et une des plus dures de la vie. J’aime cette série car je peux m’identifier à ses personnages. Allez vite la visionner sur E.4 !

R.Despierres, 18 ans